Monday, October 29, 2012

Ȋn căutarea valsului


                 Pretutindeni ȋn jurul meu văd oameni care dansează. Dansează cu salturi sprintene şi curajoase, ȋn ritmuri ȋncete şi melancolice, cu paşi măsuraţi şi bine ştiuţi, mânaţi de confuzie, ȋnveşmântaţi de pasiune. Ne cântă muzica ȋn noi. O aude ȋntreaga fiinţă atunci când ne predăm ȋn braţele ei. Ȋnsă când o neglijăm uitând-o ȋn fundal, urechile inimii ȋncep să asculte melodiile pe care alţii dansează. Și în zadar lăsăm ochii să măsoare paşii şi să calculeze măsura sincronizării lor cu noi, căci ȋn această manieră rămânem doar nişte surzi spectatori.
                O melodie necunoscută se apropie şi ȋşi amplifică intensitatea. Mă prinde o mână şi mă face partenerul ei de dans. Dar nepotriviţi suntem şi chiar după nenumărate exersări, nu ȋncetăm să ne călcăm pe picioare. Ne desprindem trişti de neȋndemânarea avută…
    Ȋn curând inima tresaltă când ȋn jur aud o muzică scrisă ȋn a mea gamă şi cu note atât de similare ! Cu emoţii ȋncerc să-i atrag atenţia dansatorului adorat pentru a-l invita ȋn al meu colţ. Câteva note decalate ne fac să oftăm: melodii diferite ne animă vieţile. Din vreme ȋn vreme povestea se repetă, amăgindu-ne ȋmpreună și cu alții că a noastră căutare a luat sfârşit. Dar nu forţând se poate dansa, ci numai purtaţi de naturaleţea mişcărilor. Nici privind ȋn depărtare forme transcrise pe podea nu ne putem găsi alesul.
   Melodia mea unică este şi-n veci partener de dans n-am să găsesc. Mă ȋndoiesc de existenţa lui şi refuz să mai sper ! Pe nesimţite trece timpul şi cu neȋncredere privesc dansul cuplurilor de pe scenă. Dar nu şi el. Mă vede, păşeşte ferm şi mă invită galant ȋn ale sale braţe. Inimile noastre devin orchestră pentru o singură muzică, se stinge ȋn jur orice mişcare și zgomot, reflectorul fixat numai pe noi ne orbeşte şi ȋncepe valsul…

No comments:

Post a Comment