Wednesday, March 12, 2014

Prăpăstii între oameni

De ce exista neintelegerile intre oameni? Din 2 motive: pentru ca nu se doreste intelegerea celorlalti si pentru ca nu se comunica sincer.


De cate ori ne aflam in situatii in care ne blocam, sa ne aducem aminte ca trebuie sa privim si la motivatiile celor cu care interactionam. Daca un eveniment ni se pare aberant, daca ni se pare ca am procedat corect si totusi ceva s-a rupt, sa ne amintim ca ne limitam gandindu-ne doar la ceea ce am facut noi. Haideti sa incercam sa ii intelegem si pe ceilalti ! Sa incercam sa ne deschidem ochii si inimile, pentru a empatiza cu ei si a obtine o perspectiva mai larga. Vom vedea astfel ca lumea incepe sa aiba mai mult sens…


De cate ori ne aflam in situatii in care devenim nervosi din cauza ca ceilalti nu ne inteleg, sa ne amintim ca nu am comunicat sincer ceea ce simtim cu adevarat. Daca ceilalti ni se par incuiati, sa ne amintim ca ei nu ne pot citi gandurile si nici inimile. Sa ne amintim ca necomunicarea a ceea ce dorim cu adevarat duce la complicatii, deoarece transmitem celorlalti informatii incomplete sau chiar false dupa care ei trebuie sa se ghideze.


Neintelegerile creeaza prapastii intre oameni, prapastii numite Tristete, Suparare, Singuratate, Nervi. Daca ne-am aminti de fiecare data sa iesim din cutia noastra si sa privim mai larg asupra ceea ce ni se asterne in fata si in inimile celorlalti, am putea crea poduri din ate. Iar daca am comunica ce dorim cu adevarat, atele ar deveni franghii, apoi, uneori, franghiile adevarate poduri de piatra.

No comments:

Post a Comment